Pomóżmy zwierzakom.... wystarczy 1 klik.....

20$2surf - zarabianie na reklamach

zarabiaj pieniądze

wtorek, 29 grudnia 2009

Bolly i bhangra :) - na życzenie anonimowego gościa :))

Trochę odbiegając od tanecznej tematyki bloga, lecz nawiązując do jednego z wcześniejszych wpisów oraz spełniając życzenie Anonimowego gościa, znalazłam garstkę informacji i przykłady muzyki bolly i bhangry ;)


BHANGRA - rodzaj muzyki i tańca pochodzący z Pendżabu. Pierwotnie rodzaj tańca wykonywanego przez rolników podczas pendżabskiego święta wiosny (Waisakhi). Współcześnie tym terminem określa się także odmianę muzyki pop, która jest połączeniem elementów zachodniego rocka i tradycyjnej pendżabskiej muzyki. Próbka tutaj:


Natomiast BOLLY...hmmmm...wystarczy wyszukać jakikolwiek film bollywood i będzie wiadomo o co chodzi. Nie znalazłam jako takiej definicji, a nie jestem znawczynią tematu więc nie będę tworzyć własnej ;)
Mała próbka:




Wykonawcą, który w jakiś sposób może kojarzyć się, i który w pewnym sensie zahacza o bollywood jest Tarkan.

2 komentarze:

  1. Za bardzo nie odbiegłaś od tematyki tanecznej w końcu bhangra to też jakiś rodzaj tańca (TERAZ WIEM hehe:). Ja jak zobaczyłam na blogu takie określenia to też zajrzałam do neta i znalazłam o bhangry coś takiego:
    http://www.bollywood.pun.pl/viewtopic.php?id=6532
    jak dla mnie to ekstra połączenie hiphopu i bhangary :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no rzeczywiście bardzo fajny wpis :) Obszerny....ciekawe załączniki filmowe.

    OdpowiedzUsuń